Snelle details
Geniet van het uitzonderlijke comfort van de I6- en I10-rijtuigen en een gegarandeerde sfeer in het SR3-rijtuig!
Een uniek traject! Reis over geëlektrificeerde industriële spoorlijnen die zelden gebruikt worden door reizigerstreinen (haven van Antwerpen en Henegouwen). Uitzonderlijke foto’s gegarandeerd!
Volwassene - Dagkaart 2e klas
ouder dan 12 jaar (+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
84.00 €
Volwassene - Dagkaart 1e klas
ouder dan 12 jaar (+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
94.00 €
Kind - Dagkaart 2e klas
tot 12 jaar (+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
42.00 €
Kind - Dagkaart 1e klas
tot 12 jaar (+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
47.00 €
Compartiment 2e klas (6 zitplaatsen) - Dagticket
+ reserveringskosten (zie FAQ) 6%)
479.00 €
Ontdek de geëlektrificeerde industriële lijnen van België met TSP!
De eerste speciale trein van PFT-TSP in 2025 zal het moeten stellen zonder onze locomotief 5519, die momenteel wordt gerepareerd. Om deze kostbare herstelling te ondersteunen, organiseren we op zaterdag 19 april 2025 een uitzonderlijke spoorexcursie.
Een buitengewoon traject !
📍 Geëlektrificeerde delen van de Antwerpse haven die zelden door reizigerstreinen worden gebruikt
📍 Lijnen in Henegouwen waar een trein als de onze onder normale omstandigheden nooit rijdt
📍 Een unieke onderdompeling in het geëlektrificeerde industriële netwerk
Een uitzonderlijke samenstelling om te ontdekken !
Dankzij onze samenwerking met Certus Rail Solutions wordt onze trein getrokken door een elektrische locomotief van de Reeks 27. En om uw comfort te garanderen, hebben we de I6- en I10-rijtuigen en het SR3 “Bar-Disco”-rijtuig opgenomen, voor een warme en uitnodigende sfeer aan boord.
De perfecte activiteit voor treinliefhebbers en iedereen die op zoek is naar een onvergetelijke treinreis.
Dienstregeling (meer info in het tabblad “Reisweg en dienstregeling”) :
-
– Zaterdag 19 april 2025
-
– vertrek van en terugkeer naar het station van Schaarbeek
Opmerking: deze activiteit wordt georganiseerd door “Toerisme en Spoorpatrimonium (TSP vzw) met de steun van Certus Rail Solutions, NMBS en Train Charter Services. De activiteit wordt aangeboden via de verkoopsite van “Chemin de Fer du Bocq” (Chemin de Fer du Bocq is een organisatie van TSP). Voor vragen over deze activiteit kunt u contact opnemen met: Reseaunationaal@pfttsp.be
-
Volwassene of kind – 2de klas dagkaart
De dagkaart “2de klas” omvat :
- reizen in 2de klas (ongenummerde zitplaatsen)
- ‘s ochtends een warme drank en een koffiekoek.
- ‘s middags een drankje (frisdrank of bier) en 2 broodjes
Volwassene of kind – 1ste klas dagkaart
De dagkaart “1ste klas” omvat :
- reizen in 1ste klas (ongenummerde zitplaatsen)
- ‘s ochtends een warme drank en een koffiekoek.
- ‘s middags een drankje (frisdrank of bier) en 2 broodjes
Coupé 2e klas (6 zitplaatsen) – Dagkaart
Het “coupé”-ticket omvat :
– reizen in 2de klas in een gereserveerde coupé voor maximaal 6 personen.
– ‘s ochtends (per persoon) een warme drank en een koffiekoek.
– ‘s middags (per persoon), een drankje (frisdrank of bier) en 2 broodjes.Andere diensten aan boord :
-
verkoop van drankjes en snacks
-
Route onder voorbehoud van wijzigingen
(in geval van grote wijzigingen, wordt u per e-mail op de hoogte gebracht)-
Schaarbeek (naast het Trainworld museum.) vertrek om 08.25 u
-
Antwerpen Centraal rond 9.15 u (*) – Instappen mogelijk
-
Berchem rond 13.00 uur (*) – Uitstappen mogelijk
-
Einde in Schaarbeek, naast het Trainworld museum, rond 19.00 (*)
Opmerkingen :
-
De hele dag door zijn er verschillende stopplaatsen om even de benen te strekken en exclusieve foto’s te nemen!
-
Het is mogelijk om bij bepaalde haltes in en uit te stappen (vol tarief).
(*) onder voorbehoud van wijzigingen
-
-
Meer informatie over het TSP : www.pfttsp.be
Meer informatie over de locomotief 5519 :
- De 5519 werd gebouwd in 1961 en is het enige bewaard gebleven exemplaar van de “blauwe 55’s”.
- Van de 450 lijndiesellocomotieven van de NMBS waren er slechts 10 geschikt voor “elektrische verwarming”, en dit is met name het geval voor de 5519.
- De 5519 is het enige voertuig in België dat wordt beheerd door een vzw en mag rijden op het nationale net!
- De eerste speciale PFT-TSP trein in 2025 zal zonder onze 5519 locomotief rijden, die momenteel wordt gerepareerd. Om deze dure herstelling te ondersteunen, organiseren we op zaterdag 19 april 2025 een speciale spoorexcursie.
Meer informatie over de I6-rijtuigen :
- Rijtuigen van het type I6 zijn Belgische rijtuigen ontworpen voor internationaal verkeer.
- Ze werden eind jaren 1970 (1977-1978) gebouwd door BN (La Brugeoise et Nivelles).
- Ze worden voornamelijk gebruikt voor spitstreinen.
- Een 2de klas rijtuig heeft 11 coupés met elk 6 zitplaatsen, dus in totaal 66 zitplaatsen.
Meer informatie over de I10-rijtuigen :
- Rijtuigen van het type I10 zijn Belgische rijtuigen ontworpen voor internationaal verkeer.
- Ze werden eind jaren 1980 (1987) gebouwd door BN (La Brugeoise et Nivelles).
- Ze worden voornamelijk gebruikt voor internationale treinen naar Luxemburg.
- Deze rijtuigen hebben comfortabele zitplaatsen in 1ste klas met veel ruimte dankzij de 2+1 opstelling.
Meer informatie over het SR3-barrijtuig :
- Het SR3-barrijtuig was oorspronkelijk een I10-rijtuig.
- In 2002 werd dit rijtuig in de werkplaats van Mechelen omgebouwd tot barrijtuig.
- Het rijtuig wordt niet gebruikt voor de reguliere dienst, maar vaak voor speciale ritten zoals festivaltreinen.
- Naast een bar en muziekinstallatie beschikt het rijtuig over een loungehoek en dansvloer.
-
- Deze activiteit wordt georganiseerd door “Toerisme en Spoorpatrimonium” (TSP vzw) met de steun van Certus Rail Solutions, NMBS en Train Charter Services.
- De activiteit is te koop via de verkoopsite van “Chemin de Fer du Bocq” (Chemin de Fer du Bocq is een PFT-TSP organisatie).
- Als u vragen hebt over deze activiteit, kunt u contact opnemen metz : Reseaunationaal@pfttsp.be